Nadina

Nadina

Tuesday 8 December 2009

nu vreau să se piardă...


..înflăcărarea care încă stăruie în fiinţa mea,şi anume: dorul de cunoaştere, iubirea de frumos,adevăr...nevoia de a mă cunoaşte...nu vreau să pierd din vedere adevăruri care îmi reprezintă conduita în viaţă...nu mă despart de credinţele mele...chiar de ar fii să lupt cu întreaga lume...chiar şi aşa lupt...lupt zilnic cu orgoliile mele,cu orgoliile celorlalţi....şi pare o luptă fără sfârşit...nici măcar nu ştiu dacă are un scop real sau o finalitate!!!!ştiu doar că nimeni nu o să mă schimbe...nu o să îmi impună nimic....îmi place "să mă joc" cu condeiul...şi tot timpul am să scriu ce gândesc..vreau să-mi păstrez intelectul treaz....să îmi las raţiunea să respire..să nu mă las manipulată de superficialitatea lumii în care trăim!!simt cum scad rând pe rând oamenii noştri de cultură..valori adevărate pier fără ca noi săintervenim...avem neputinţa..şi asta ne face să privim din umbră cum dispare câte puţin din sclipirea culturii noastre!!ne pierdem mentorii...cine va mai milita pentru o valoare,pentru o idee??cine va mai avea curajul să susţină cu tărie un principiu fără a-i păsa că toţi ceilalţi vor combate ceea ce are de spus???nu vreau să ajung în situaţia de a mă lăsa antrenată în situaţii de genul..ci vreau să-mi susţin punctul de vedere..să fiu ascultată când am de zis ceva...şi să mi se dea dreptate când aceasta într-adevăr există!!!!ne confruntăm încă cu o lume cu orizonturi închise..lume căreia îi este greu să privească dincolo de aspectele unei probleme...lume care nu vrea să se autodepăşească..ci se mărgineşte în existenţa sa.....aceeaşi gândire limitată,aceleaşi preconcepţii întalnim de veacuri..trăim într-o perioadă de tranziţie care ne face mai mult rău decât bine!!nu suntem orbi..încă ne putem trezi şi schimba ceva..ne putem lărgi orizonturile..ne putem propune nişte obiective şi să încercam să le atingem...nu multe,ci puţine..însă acelea să le avem în vedere şi să le ducem spre o finalitate precisă!!!!nu cred că vreau multe în viaţă...nu mai multe decât îşi poate dori un om simplu...căruia îi plac lucrurile simple!!!..nu vreau decât să am de la cine învăţa...să am o conduită dreaptă....să am în jurul meu exemple dupa care să mă ghidez..sau cel puţin care să îmi ofere o idee despre cum să fiu dacă ceea ce sunt e prea puţin...nu vreau lucruri măreţe...ci doar condeiul în mână să-l ţin...să văd natura cum înfloreşte prin noi...asta însemnând să o protejăm cu propria mână...să nu ne mai minţim unii pe alţii...să nu cultivăm egoismul şi răutatea în lume...vreau să fac doar câteva din lucrurile pe care mi le-am propus..şi acelea de altfel puţine..dar măcar pe acelea să îndrăznesc şi să reuşesc să le concretizez!!!nu vreau decât să fiu iubită cum merit..să merite să iubesc...să pot cu-adevărat să am încredere să dăruiesc..să pot senină să zâmbesc...deja surâd aproape la orice pas...deşi viaţa uneori mă salută amar de mi se face silă de tot şi de toate...însă nu-mi pierd speranţa..ci surâd...acest surâs poate va încălzi o inimă...şi atunci al meu scop va fii atins!!nu vreau să văd cum se prăbuşeşte lumea peste noi..ci vreau să o creăm din nou..mai bună..mai îndrăzneaţă..cu mai multe principii în care să îmi doresc cu adevărat să cred...şi poate într-o zi voi reuşi să fiu mulţumită de ce este în jur...voi reuşi să văd rostul acestei lumi nepăsătoare faţă de sine şi faţă de ceea ce o înconjoară!!!!

No comments:

Post a Comment