Nadina

Nadina

Monday 28 December 2009

Bucuriile mari, stau în lucruri mărunte...



Ionela, este fosta mea colegă de liceu, şi în prezent o prietenă foarte dragă. Ea este căsătorită şi are un băieţel minunat pe nume Alex. Eu nu apucasem până nu demult să îl văd pe îngeraş, mereu "ocupată" fiind...aşa că înainte de Crăciun am mers în vizită la ei...

Am petrecut o seară superbă în compania micuţului Alex şi a părinţilor săi,...vă mulţumesc Ionela, Irinel, Alex. Am ajuns să mă pun în mintea micuţului şi să stau şi eu pe covor (cine mă cunoaşte ştiu că eu cam aşa procedez în preajma copiilor, devin şi eu copil:P)

Printre toate câte s-au spus în acea seară friguroasă(am mers până în Micălaca pe un ger de -14 grade, ştiu - cam "crazy gestul" - dar firesc mie:)....la un moment dat mămica, prietena mea Ione, şi-a exprimat o dorinţă inocentă( deoarece este şi ziua ei de naştere în 30 decembrie) : şi anume, că şi-ar dori ca Alex să îi facă un cadou preţios de ziua ei de naştere şi să îi spună "mamă". Gând la gând, faptă la faptă...cei doi - mamă şi fiu - s-au cam înţeles, iar Alex i-a oferit mamei sale, în ziua de Crăciun mult-doritul dar: a articulat primul său cuvânt, şi anume "mama".

E cel mai frumos lucru la care am fost părtaşă în ultima vreme. Şi pentru că ador lucrurile de suflet, am fost la rândul meu entuziasmată...nu mă pot pune în postura de mamă(încă:)...dar cred că emoţia a fost foarte puternică. După spusele prietenei mele, e un moment foarte unic, o experienţă inedită - dar pe care o voi înţelege pe deplin, doar când voi deveni mamă :)

Bucuriile mari sunt realizate prin lucruri simple, mărunte...dar a căror importanţă se întipăresc în suflet. În firea noastră, umană, nu cred că ne bucură pe deplin materialitatea, luxul din jurul nostru - cât ne dau satisfacţie, lucrurile spontane care ne produc emoţie, mulţumire sufletească, ne fac să zâmbim cu tot sufletul şi ne condiţionează fericirea provenită din dragoste cu şi mai multă dragoste.

Pentru mulţi Crăciunul înseamnă doar chef, pentru alţii e motiv de tristeţe...unii îl resimt profund, la nivel spiritual înalt, dar sunt şi oameni care trăiesc minuni, precum aceasta...şi să nu vă mai spun că eu mai cunosc o "minune" a Crăciunului: poartă numele de Fabian şi a împlinit anul acesta un anişor...ce-i drept e orfan de mamă, dar cei dragi, care i-au rămas îl înconjoară cu toată dragostea care le este cu putinţă, să o ofere. Fireşte, nici o dragoste nu o poate înlocui pe cea maternă, dar sperăm că soarta va fi mai blândă cu el - suplinind astfel, dragostea de mamă.

Ionela să ne trăieşti, să fi sănătoasă, să îşi păstrezi familia frumoasă şi unită. Vreau să vă văd mereu precum v-am văzut, nu de curând: sănătoşi, fericiţi, împreună. Acestea sunt cele mai importante. La mulţi ani draga mea prietenă...un cadou minunat precum cel oferit de Alex nu cred că mai există, nici nu poate fi egalat de un altul...să fi mereu o femeie şi o mamă împlinită:)

1 comment:

  1. Ca sa ajung la timpul potrivit, cand se nastea un ingeras fara glas, am "evadat" de la lucru, fara sa anunt; mi-am inchis telefonul si cred ca in acea zi am avut si aripi, ca nici nu mai stiu in cat timp am ajuns.

    Craciunul... Pentru mine inseamna credinta, bucurie, familie, copii, jucarii, Mos Craciun, stele cazatoare, dorinte, dragoste si suflete deschise...

    ReplyDelete