Nadina

Nadina

Saturday 18 April 2015

În biblioteca sufletului meu...















"Ani la rând m-am îngrijit de-o bibliotecă în care sălăşluiau multe cărţi, aşezate frumos pe rafturi. Fără să mă ştie nimeni. Eram doar eu şi universul meu. Rareori, câte un cititor îmi mai călca pragul. Erau zile de deconectare. Eu, care le iubeam pe toate, abia aşteptam să împărtăşesc tainele cărţilor, când ne vizita şi pe noi cineva. Ani la rând, am aşezat zi de zi, flori într-o vază. Crizanteme. Lalele. Bujori. În plin mai, chiar maci. Verile, îmi bucurau spaţiul - margarete! Puteai spune că eram unica fiinţă care le admira. Dar toate volumele m-au îndrăgit pentru acest gest. Fiindcă, vezi tu, paginile li se impregnau cu parfumul florilor. Fiecare anotimp trecea prin mine. Prin noi. Până ne-ai găsit. Şi-ai adus cu tine, săptămânal, alţi cititori. Acum, nu doar florile din vaza mea erau admirate, ci rafturile întregi de cărţi erau mângâiate de mâini dornice să le citească. Ai fost ca o oază de lumină în calea mea. Şi continui să fii. Dar într-o zi s-a întâmplat ceva. Pragul acestei biblioteci n-ai mai călcat. N-ai vrea să ştii timpul cât îmi părea de-ndelungat. Nici câte gânduri negre am alungat. Pe cine, de tine, să fi-ntrebat? Nu era nimeni, ca să mă lămurească. Dispariţia, la fel ca apariţia, ţi-a fost cam nefirească. Ani la rând, m-am bucurat de cititori. De prezenţa lor. De un cuvânt mângâietor. Dar îmi lipseai tu. Tu, intrând pe uşă. Tu, zâmbindu-mi. Tu, cuvântul cel mai mângâietor. Şi mi-am găsit, între timp, o altă îndeletnicire. Scriu. E o îndeletnicire ce-mi păstrează sufletul viu. Şi uneori scriu până târziu. Când recitesc cele ce-am scris, aş vrea să nu mai fiu. Astăzi, propria mea carte se regăseşte printre rafturile iubitei mele biblioteci. Tu încă n-ai apărut. Mă-ntreb dacă o să mai apari vreodată. Sau dacă vreodată, din întâmplare, o să cadă pe mâna ta cartea mea. Şi odată cu aceste gânduri încep să te caut prin toate rafturile. Răsfoiesc toate volumele frumos clădite. Te adulmec din toate paginile ale căror rânduri te zugrăvesc atât de frumos. Şi-o dedicaţie pe-un volum îţi scriu. Poate ai să te-ntorci şi nu am să mai fiu. În biblioteca sufletului meu, acolo unde, te-am aşteptat mereu. Şi unde, vremelnici cititori vin ca să vadă cum pus eşti într-o carte. Tu, care-n inima-mi, de mult timp ai un loc aparte!"

- fragment din lucrarea "Montesambra, bărbatul sufletului meu" - Szakacs Nadina Maria

No comments:

Post a Comment