Nadina

Nadina

Sunday 18 April 2010

Ipostaze...



Acest articol poartă amprenta unui curs pe care îl urmez. La acel curs, ca intrare în efortul intelectual, a fost utilizat un slide pe baza căruia ne-am construit răspunsurile.

Acest lucru m-a făcut să conştientizez că trebuie să mă cunosc mai mult. Să îmi aflu ipostaza. Erau trei oale: într-una au fost puşi la fiert nişte morcovi, într-alta ouă iar în cea din urmă nişte cafea. Toate cele trei au trecut prin procesul fierberii. Morcovii au fost la atingere moi, oul - după ce i s-a curăţat coaja - a fost foarte tare, cafeaua a fost gustoasă.

Am fost puşi să ne identificăm cu unul dintre aceste elemente. Nu am ales morcovul, tare dar când fatalitatea şi durerea îl ating se înmoaie şi îşi pierde din tărie, nu am ales cafeaua pentru a schimba apa şi a oferi arome, ci am ales oul fiindcă sunt o fire maleabilă care după o moarte în familie, o separare sau o despărţire devine rigidă, inflexibilă.

Asta sunt. Moartea mă împietreşte. Separarea mă face indiferentă. Despărţirea mă ţine departe de o altă nouă şansă. Pentru că viaţa e făcută din veniri şi plecări, pentru că eu personal consider că nu e corect aşa...

Oricât de mult aş încerca să mă ţin departe de toate acestea, realizez că mă mint. Sunt inevitabile. Moartea vine zilnic. Va veni şi pentru mine într-o zi. Se va aşterne şi peste mine cortina. În tăcere, mult prea multă tăcere... clipa în care voi înceta a mai cere... Despărţirea vine şi ea. La intervale de timp. Fie că o dorim sau nu. Şi lasă în urma ei frânturi de suflet. Am pătimit cândva de pe urma unei despărţiri. Mi-e teamă să mă mai las pradă acestor sentimente.

Toate acestea sunt ipostaze în care ne regăsim, ar trebui să nu mă mai tem: oamenii rănesc şi când sunt lângă tine. Unii te ţin de mână şi te rănesc. Oare cum e mai drept: să plece cineva şi să lase în urma sa o imensă durere şi să simţi că te-ai sfârşi?? Sau să te ţină-n braţe şi să-ţi răsucească-n răni?? În fiecare zi, chiar dacă metaforic, ne vom despărţi...

3 comments:

  1. Cu care dintre ele te-ai identificat? Daca m-as identifica cu cafeaua, ce-ar semnifica. Fara sa ma gandesc de doua ori as alege-o, pentru ca nu sunt un fan al morcovilor si un ou il mananc doar de doua ori in viata :)

    Cat despre oameni, decat sa plece ei, mai bine "plec" eu pentru o perioada. Poate ma mai intorc...

    Iti amintesti ce i-ai spus cu sita? Daca as cerne prin ea, la "exigentele" mele n-ar mai ramane nimic. "Exigente" care din punctul meu de vedere sunt mai mult decat firesti...

    ReplyDelete
  2. Chiar precizez ca m-am identificat cu oul...
    sita cerne si discerne, ...toate se aleg la o vreme: suflete, prezente, amagiri...

    ReplyDelete
  3. Am aflat semnificatiile :P

    Chiar a fost la prima vedere textul, spre rusinea mea...

    Si ma uimesc si pe mine cu ce raspuns am dat :P

    Ma trec fiorii si imi vine sa rad in acelasi timp...

    ReplyDelete