Nadina

Nadina

Sunday 25 April 2010

În fiecare "de ce?" există şi un "de ce nu?"...


Ei mă întreabă de ce am ales meseria cutare. Eu nu îi întrebasem nimic. Ei cer argumente. De ce le-aş oferi? De ce să nu-mi fi ales meseria pe care o practic? De ce să fi ales o alta? De ce să nu îmi văd de drum fără să-mi pese curiozitatea oamenilor, felul cum ei gândesc şi te judecă?
Ei m-ar vedea prinsă într-o căsnicie, cu câţiva copii, mergând la servici, venind acasă, făcând mâncare, având datorii... Mă întreabă de ce mă privez de toate acestea... de ce nu? nu am oare dreptul de a alege eu pentru mine şi nu ceilalţi după cum consideră? Nu sunt oare eu prea tânără să fac ce îmi spun ei? Nu e viaţa prea scurtă ca să trăim constrânşi de societate şi de regulile ei? Nu am eu altele de făcut în momentul de faţă?
Ei m-ar vedea după etaloanele lor, după reguli care te restrâng din punct de vedere al activităţii şi te limitează ca persoană... eu mă văd însă într-o societate ce ar trebui să respecte libertatea individului, de orice natură ar fi aceasta... Ei nu înţeleg multe, sau au rămas cu preconcepţiile lor... mi-am format propriile valori, am standardele mele... nu aştept ca acestea să fie dictate de altcineva... ştiu să-mi trăiesc libertatea... pot să iubesc fără să mă cramponez într-o bucată de hârtie... fără să-mi fac din viaţa-mi circ... acum ştiu c-ar vrea să fiu ca ei, să-mi pun viaţa înaintea lor... fiecare să judece, să-şi dea cu părerea... nu mă voi schimba niciodată... am să rămân fidelă a ceea ce sunt... voi promova doar ce cred eu că e necesar... şi de fiecare dată când vor pune problema "de ce?" eu am să pun problema la superlativ reformulând-o, dărâmându-le astfel elanul: "de ce nu?"... ca să priceapă toţi odată că e mai bine a ne gospodări pe noi înşine, a ne uita în propria ogradă... şi nu a ne ambala în a emite judecăţi greşite privind în ograda vecinului fără a-l fi ascultat sau fără a şti ce l-a motivat să facă un lucru sau pe celălalt...
P.S. "Prefer să iau ca punct de referinţă simţurile mele, decât să mă înjosesc la etaloanele perfecţioniste ale altora...".

4 comments:

  1. ma ai ca si aliat de nadejde si sustin si eu cu tarie libertatea de orice natura...

    doar proprietarii de neuroni stingheri mai practica constrangerile. si sunt multi, din ce in ce mai multi :)

    ReplyDelete
  2. nu chiar de orice natura :))
    vroiam sa precizez intr-un comentariu: a nu se intelege ca nu imi doresc familie, copii... proiectul meu GEMENII ramane in picioare ;):P

    ReplyDelete
  3. eu sustin orice fel de libertate, atata timp cat nu e cava imoral, impotriva firii omenesti si cat timp este acordata acelora care stiu cum sa fie liberi...

    ma faci sa rad, cu cometariul :P

    ReplyDelete
  4. e bine că ştii cât de cât limba română:P , şi că nu te fac "Să te râzi":))))

    pe "i laic motosicli" sigur îl făceam "să se râdă":)))

    ReplyDelete