Nadina

Nadina

Monday 25 August 2014

Frumuseţea vieţii la ţară




Linişte. Natură. Deconectare. Luaţi loc cititorilor, vă invit în lumea mea! În memento-ul meu năucitor şi la delectarea primitivă, în labirintul cu verdeaţă al pământului privit din perspectiva blondei nebune, de viaţă, de iubire, acolo unde fericirea e 100% completed. O lume caldă, simplă, colorată, fără măşti, fără make-up, o lume sinceră, plăcută sufletului, o stradă vie şi verde, ascunsă în frunzişul de la un alt pol al lumii, unde imaginaţia îţi pătrunde porii prin imensitatea cerului albastru colorat în cerneală, şi-a norilor, vestitori ai incredibilului, parcă pictaţi de-un copil de 5 ani, în reprezentarea frumosului, la grădiniţă. Daţi-mi voie să vă povestesc despre privitul stelelor de pe bancheta din spate a unei maşini oarecare, despre cerul imens şi contaminat cu stele, un oraş al lui Dumnezeu, le privesc şi ele mă privesc înapoi, mă veghează şi vântul îmi flutură la nas mirosul unei nopţi târzii de vară şi nerăbdărea reîntâlnirii cu drumul paşilor copilăriei. Cât e de minunat să te trezeşti îmbrăţişând zorii vieţii simple de la ţară, să simţi pâcla proaspătă în splendoarea dimineţii de august, păşind curios prin boabele de rouă – licoarea naturală a ierbii transpirate -, să inspiri şi să expiri ceaţa densă şi aburindă într-un loc magic, de o puritate clasică, care emană tinereţe, frumuseţe, vigoare, asemeni unei strofe finale a melodiilor păsărilor, rostite într-un ciripit, în ecouri adânci, sfărâmate şi perlate, specifice incipitului zilei. E “pure madness” să-ţi croieşti drum printre flori sălbatice, într-un sătuc îndepărtat al Moldovei, un cosmos uitat al Botoşaniului, să respiri inocenţa zilelor, ritmul fără de control al naturii, sprinten şi în acelaşi timp complet neajutorat, sub soarele dogoritor al lunii finale de vară, care pare că urlă şi anunţă prin fiecare rază vibratilă, jucăuşă, convulsivă, venirea iminentă a toamnei. Viaţa la ţară este un timp al ierbii simţite în vârful degetelor lungi, gâdilate de replica atingerii acestora, un timp al tău, când mintea şi trupul îţi degajă graţie, gingăşie şi puritate, iar chipul ţi-e întotdeauna auriu şi vesel, de o dulceaţă şi o duioşie sfâşietoare, inexplicabilă, cu un zâmbet larg şi un râs ghiduş şi zgomotos, cu sânge dansant prin vene şi grâu în părul răvăşit, cu energie nestăvilită, chiar de pleoapele-ţi sunt grele. Priveşti frumosul naturii scăldate în verde şi auriu, asemeni unei proiecţii divine, rareori întunecată, culcat în iarbă, cu bărbia sprijinită în podul palmelor pe genunchiul stâng, minunându-te de mişcarea fiecărui animal pur şi umil care îţi trece prin faţa ochilor şi de simplitatea, compasiunea şi amabilitatea oamenilor politicoşi, neiniţiaţi în arta simulării asemeni oamenilor care joacă rolul modernului, în oglinda fadă a realităţii ispititoare, priveşti oameni expresivi şi activi care inspiră generaţii, cât pentru 1000 de ani, reprezentanţi ai geometriei realităţii traiului de la ţară. Atingi forme maxime, fundamentale, ale străfundului tău de om şi te trezeşti cu sufletul şi trupul înmuiat în duşul răcoritor oferit de ceruri, la sfârşitul unei zile în care arşiţa a aşezat urme fine de praf pe picioarele tale, care s-au lăsat purtate în descoperirea nevoilor vitale ale naturii şi oamenilor ucigător de adorabili. Asişti la o ceremonie solemnă a vieţii cu fericire deplină, la ploi cu soare, în tonuri voioase, clipe difuze, dezmorţite dintr-un peisaj sublim, care-ţi pun pe chip 5 kilograme de zâmbete, ce cântăresc chiar şi calitativ mai mult decât 5 grame de fond de ten ori un strat subţire de ruj roşu. Mă încarcă de emoţie drumuşorul ce duce către casa bunicii, prispa pe care stă aşezat un bol cu smântână, tăblia crăpată din colţul uşii de la cuptor, plaiul ţesut cu dor şi magie, mă copleşeşte, mă îmbată, îmi topeşte gândurile şi inima, pune roşeaţă pe pomeţii mei rotunzi şi gingaşi înveliţi în soare. E despre veşnicia care s-a născut la sat, după cum spunea şi Blaga, despre puritatea neşlefuită şi suspendată în aer, iar mai apoi inhalată până în străfundul plămânilor mei, să simt fericire, să trăiesc iubire, să o primesc şi să o dăruiesc prin fiecare por, e călătoria mea, întâlnirea eului meu cu infinitul în nuanţe de verde şi albastru, un paradis în care toţi respirăm acelaşi aer, ne atingem sufletele gingaşe şi vorbim în limba iubirii de viaţă.

text: Malvina Andreea Szakacs
















No comments:

Post a Comment