Nadina

Nadina

Monday 6 September 2010

Postolachi Alexandra

Concursul naţional de creaţie literară "Ionel Teodoreanu", Iaşi,2010...

clasa a VI-a
prof. îndrumător: Nadina Maria Szakacs
Şcoala Generală “Adam Müller Guttenbrunn”
Zăbrani, judeţul Arad


CĂTRE MIHAI EMINESCU

Un băiat cu plete negre,
Eminescu îşi spunea,
Prin poezia lui frumoasă
Sufletul mi-l mângâia.

Când Luceafărul se-arată,
Eu mi-l şi imaginez,
Prin pădure şi prin codri,
Coborând, cu el visez.

Când vântul uşor adie
Printre crengile de pin
Pe Luceafăr îl zăresc,
Îl admir şi îl iubesc
Deşi e neomenesc.



VISUL MEU

E seară, iar luminile se sting
Adorm, însă fiorii mă cuprind
Iar dintr-o dată,
Într-o poveste par să mă fi confundat
Şi era cumva, ciudat...
Erau prinţi, eram prinţese
Ca să vezi al nopţii vis
Ce poveşti poate a ţese...
Visul meu frumos şi efemer
A fost, cred, dar de la cer
Ca să nu uit niciodată,
Că deşi, lumea se pierde
Poate fi şi minunată.



AŞ VREA SĂ FIU...

Aş vrea să fiu un nor
Şi să mă-nalţ uşor
Departe, în zare
Cât mai departe,
Unde nu pot pătrunde
Intrigi şi răutate.

Aş vrea să zbor,
Să fiu o zână,
Să mă transform
În mamă bună.
Să pot da tuturor copiilor
O mângâiere, o alinare
O îmbrăţişare, o sărutare.

Aş vrea să fiu
Plimbată către toate
Lumile posibile
Dacă se poate.

Aş vrea, întruna, ca nebuna
Să ocolesc priviri ce ard
Şi să răzbat mulţimea toată
Aş vrea din răsputeri
Să răsplătesc o crudă soartă.



IUBIREA PRIMĂVERII

Iubirea primăverii
Şi crudul fir al ierbii,
Galbenul lalelelor,
Şi strănutul de puf
Al păpădiilor.

Iubire cu promisiuni deşarte
Nopţi petrecute
De acel - el - departe,
Zile pustii şi frunze rătăcite
Primăveri de care
Doar verdele de catifea
Mi-aduce, azi, aminte.

Iubirea primăverii
Când totul chiar se cere:
Un dor şi-o apă lină
Un zumzet de albină,
Priviri clar căutate
Şi uitate ocheade.

Iubesc ape, iubesc mări
Iubesc calde primăveri
Şi marea eu o iubesc
Când de tine-mi amintesc.

Iubesc calmul primăverii
Zâmbetul nemângâierii
Glasul dulce-amar al trădării
Şi ochii ce nu se dau uitării.

Iubesc frumuseţea ta
Când miroşi a primăvară
Îţi iubesc sufletul de mai
Când cu mireasmă de tei
Eşti al meu, şi nu al ei.



PRIMĂVARĂ - TIMP FRUMOS

Timpul trece, nu rămâne
Glasul cu paşi repezi tace
Toate-şi scutură un nume
Nu-i om, fără de verde, să se-mbrace.

Primăvară, timp frumos
Cât de mult eşti aşteptată
Tu, natură, preacurată
Dai fiori, hrăneşti speranţe
Vii, aduni în urma ta
Tot ce-un suflet îţi va da.

Soarele cu strălucire,
Nori senini fără umbrire,
Chip în lumină scăldat,
Glas în lacrimi înecat,
Inimă de căutat,
Un sărut de neuitat.

Primăvară, draga mea,
Toate vor să ţi se dea:
Umbra teiului în floare,
O narcisă zâmbitoare,
Scâncetul unui copil,
Adiere de April.

Primăvară, timp frumos
Străduieşte-te să stai,
Clipe dragi să ne mai dai.
Nu pleca atât degrabă
Te mai vreau o lună-ntreagă
Zâmbitoare şi frumoasă,
Primăvară, îmi eşti casă.

No comments:

Post a Comment