Nadina

Nadina

Monday 6 September 2010

Călean Cristiana

Concursul naţional de creaţie literară "Ionel Teodoreanu", Iaşi,2010...

clasa a VI-a
prof.îndrumător: Nadina Maria Szakacs
Şcoala Generală “Adam Müller Guttenbrunn”
Zăbrani, judeţul Arad
ADU-ŢI AMINTE

Adu-ţi aminte cum era înainte
Ne plimbam printre flori
Şi multe culori
Dar acum toate s-au schimbat,
Florile s-au uscat...

Păsărelele cântau,
Albinuţele dansau,
Acum nici una nu mai cântă
Nici codrul nu cuvântă.
Un cer înnorat
S-a lăsat peste întregul sat.

Frunzele uşor zâmbeau,
Fluturaşii ne şopteau,
Dar la fel ca altădat’
Frunzele iar s-au uscat.

Îţi aduci aminte oare
Cum era iarna prin zare?
Zăpada se-aşeza uşor...
Fulg de nea călătorea
Bucurându-mi inima.


IARNA

A venit iarna geroasă
De acuma stăm în casă
Copii, nu vă speriaţi
Bulgării îi aşezaţi...

Bulgăraş cu bulgăraş,
Făcând un om drăgălaş
Cine viaţă vrea să-i dea
Omului născut din nea?

Săniuţa o gătim
De joacă ne pregătim
Sus, pe deal, ne vom sui
Şi cu drag vom chicoti.

Seara când vom reveni
Luna, cald ne va zâmbi
Pe margini îngheţată
Rotundă şi buclată
Sub plăpumioară noi vom adormi
Cu povestiri pentru copii.


PĂRINŢII MEI

Cine mă iubeşte oare
Cel mai mult şi cel mai tare?
Cine m-ajută mereu
Şi la bine şi la greu?

Sunt părinţii cei iubiţi
De copii preafericiţi
Învăţându-ne de bine
Şi-având grijă şi răbdare
Copil fiind - să cresc mare.

Eu mă rog la Dumnezeu
Să îi ajute-ntotdeauna
Mereu îi voi aprecia
Sunt cei mai buni părinţi
Şi cei mai deosebiţi.


VISUL

O floare de ai fi
Te-aş culege în fiecare zi
Chiar şi vântul de-ar sufla
Eu tot voi sta,
Şi-nfrigurată, culegându-te
Te voi transforma în caldă primăvara mea.

Şi stele vor străluci
Luna dragă-mi va zâmbi
Ziua când iar va veni
Soarele mă va-ncălzi.

Albinuţă eu voi fi
Şi din nou voi bâzâi
Chiar un vis dacă ar fi
Să mă trezesc nu mi-aş dori
Ci să-mi păstrez visul de aripi.


MAREA

Cu părul lung, lăsat pe spate
Cu ochii negri şi frumoşi
Stau pe nisipul ce mă arde
Şi-ascult ai mării paşi gălăgioşi.

Dar marea îmi spune mai mereu
Că-n valuri mă va inunda
Şi-o scoică de sidef va-nchide
În mare, inima mea.

Ale mării valuri însă n-au uitat
Visul de copil de altădat'.

M-am întrebat, nu doar o dată
Ci poate de mai multe ori
Cum poate marea înspumată
Să-mi dea emoţii şi fiori?

Dar acum s-a terminat
O furtună, peste marea ochilor, s-a aşezat
Ale mării valuri însă n-au uitat
Visul de copil de altădat'.

No comments:

Post a Comment