Nadina

Nadina

Monday 6 September 2010

Nistor Denis

Concurs naţional de creaţie literaă "Ionel Teodoreanu", Iaşi,2010...

clasa a VI-a
prof. îndrumător: Nadina Maria Szakacs
Şcoala Generală “Adam Müller Guttenbrunn”
Zăbrani, judeţul Arad

EMINESCU, EMINESCU

Eminescu, Eminescu
Ce mai faci tu, Eminescu?
Că de când nu ne-am văzut
Multă vreme a trecut.
Viaţa-i grea, dragostea-i mare
Când zăreşti o domniţă-n cale.
Eminescu, Eminescu,
Dragul nostru Eminescu,
De ce nu ne mai aduci
Versuri scrise din clăbuci?
Eminescu, Eminescu
Te iubim, noi, Eminescu
Şi mereu vom celebra
Naşterea şi moartea ta.



FLORICELE ÎN STELE

Floricele, floricele
Dragostea mea văd în stele
Dacă nu-mi văd dragostea
Visez că zbor spre o stea.
Floricele, floricele
Aş vrea să ajung la ele
Floricele, floricele
La dragostele mele.
Iar dacă nu pot rezista
Îmi apare dragostea
Şi mă contopesc cu ea
Vă iubesc, dragi floricele
Vegheaţi visurile mele.



ÎNDRĂGOSTIT

Vă întrebaţi ce e cu mine
De ce dau vieţii mai mereu culoare?
Există un motiv anume
De asta, eu exist sub soare.
Iubesc, respir, trăiesc prezentul
Contează numai clipa care
Ne aduce-alături ca din întâmplare.
Iubesc şi sunt îndrăgostit de toate
De părul ei, de mâna ce culege flori
De vocea blândă care mă trezeşte-n zori.

Îndrăgostit, cu capu-n nori
De ea pe veci încătuşat
Dacă aţi vrut să ştiţi motivul
Iată că acum l-aţi aflat.
Ca ea nu-i rază şi nici soare,
Nu-i licăr sau privighetoare
Cât o iubesc nu pot cuprinde
Dar ştiu că doar ea stăruie în inimă şi-n minte.



TRISTEŢE ŞI BUCURIE

Am atins clipa în care
Zâmbetul sărută lacrima
Înainte de culcare.
Zâmbet şi tristeţe
Se-mpletesc pe chipu-mi toate
Altele în urmă-le se-ngrămădesc
Dar a le-ajunge
Nici una nu poate.
E rost de noapte bună
În nopţi când lacrima un zâmbet ceartă
Şi să se ierte
Una pe cealaltă se-aşteaptă.
Zâmbet şi tristeţe
Durere şi tandreţe
Un amalgam de vise
Mereu cu paşi gonind
Şi rămânând întredeschise.



TOAMNA

Pe când frunza, să cadă-ncepea,
Bruma uşor, peste toate lucea
Copiii se pregăteau cu sfială
Să-nceapă un nou an de şcoală.
Ploi interminabile
Zile mohorâte,
Depărtate zile senine
Ploi dese, urâte
Ce-aveţi cu mine?
Plecaţi, nu mai staţi
Deloc nu mă bucuraţi
Fondul sufletesc mi-l tulburaţi.

No comments:

Post a Comment