Nadina

Nadina

Sunday 23 December 2012

UN DASCĂL EXEMPLAR...



Szakacs Nadina Maria, Şcoala Gimnazială Secusigiu, Arad
Gânduri pentru răposatul Conf. Univ. Dr. Constantin Traian Chevereşan, UAV Arad la 2 ani de la trecerea sa în nefiinţă


Pentru că dascăli au fost, sunt şi vor fi încă. Vreau să vorbesc despre un fost dascăl – profesor universitar – care s-a dus din lumea noastră prea devreme, răpus de o boală cruntă. Mi-a fost şi un prieten drag care a vegheat mereu la conduita mea profesională. Era un om al veşniciei şi iată, cum veşnicia, în braţele-i l-a luat.
Conf. Univ. Dr. Constantin Chevereşan a fost profesorul care mi-a supravegheat formarea atât în perioada studenţiei, cât şi în momentul în care am debutat în învăţământ. L-am admirat mereu pentru omul simplu şi modest care s-a dovedit a fi. În acelaşi timp şi pentru empatia sa faţă de studenţi, colegi.
Timp de 10 ani a făcut naveta Timişoara – Arad pentru studenţii din Arad. A fost de-a lungul vieţii un om corect, ambiţios, perseverent. L-am admirat pentru caracterul său, pentru tactul didactic pe care îl dovedea.
Ultima oară când l-am văzut în viaţă a fost la un curs de vară găzduit de Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad. A ţinut un curs minunat şi ne-a demonstrat că se simte foarte bine în preajma studenţilor sau a absolvenţilor.
Regret enorm suferinţa pe care a încercat să o mascheze spunându-mi: „Copile, o să fie bine!”. Şase luni de zile am aşteptat încrezătoare că se va întâmpla un miracol. Am crezut în vindecare, rugăciune şi sfinţi. Iar în cele din urmă, boala a învins.
Voi continua să îl admir deoarece a fost modelul meu ca dascăl şi voi încerca să aplic tot ce m-a învăţat, în activitatea mea de la catedră. Îi voi fi veşnic recunoscătoare şi nu m-aş fi iertat dacă nu mi-aş fi luat rămas bun cum se cuvine.
Va trăi veşnic prin noi, oamenii pe care i-a format şi ne va călăuzi în continuare în devenirea noastră, chiar dacă numai spiritual. A fost persoana care ne-a motivat în ceea ce priveşte o carieră didactică şi sperăm că va fi mândru întotdeauna de noi.
A fost un om fericit. Se bucura de lucrurile mărunte, crezând în esenţa lor, scoţând la suprafaţă profunzimea acestora. Va rămâne în amintirea mea un dascăl onest, care s-a dedicat întru totul formării studenţilor şi totodată celor care aveau să-i ajungă viitori colegi. Dumnezeu să-l ierte şi să-l odihnescă pe acest mare OM! 2 ani fără acest om minunat sunt mulţi, dar sperăm că ne veghează, de acolo, din veşnicie!

No comments:

Post a Comment