Nadina

Nadina

Sunday 16 May 2010

Dream alone...


Am pierdut de prea multe ori pentru a mă mai putea numi o norocoasă. Am pierdut ani, vieţi, lacrimi prelinse, prieteni adevăraţi sau falşi în identitatea lor, vise, speranţe, credinţe, traiectorii clar definite şi iar... am sfârşit prin a căuta, a găsi şi mai mereu a pierde... crezând că toate-s de fapt zadarnice, şi totuşi ştiu că nu e aşa...

Azi fără să mai caut în lucruri, cercetez cerul, stelele şi toate câte luminează din altă cale decât cea directă cu pământul... au plecat mulţi, multe, câte şi mai câte... obosită să mai contabilizez veniri-plecări... drumuri înguste, veşnice compromisuri cărora nu le dau curs...

De aceea sunt astăzi, cugetătoare... liberă, mult prea liberă... neconstrânsă de alte prezenţe, false trăiri... am îndepărtat cât am putut nepotrivirea... dar n-am reuşit să adun opusul ei... şi iată-mă singură, cu veşnicele mele tabieturi... singură înfrunt destinul, nu din egoism, ci dintr-o întâmplare care nu mă lasă visele întru totul să-mi împărtăşesc...

2 comments:

  1. Undeva aici in randurile tale se petrece o exorcizare inutila...scrii in alb si negru,dar toata fiinta ta e verde.Fiindca iti asterni gandurile cu tus negru dai si gandurilor tale nuante (alb si negru nu sunt culori)extremiste:alb-bine , negru-rau...Te urmareste albul si negru al uniformei cotidiene, al togii de la absolvire, albul iubirii si negrul minciunii.Asa o fi nu incape indoiala dar tu , tu esti verde: gandurile si scrisul nu trebuiesc sapate in stanca lasa-le verzi,sa se astearna ca o iarba proaspat cosita.Uite verdele e culoarea schimbarii, al devenirii, ce e verde acu va fi auriu si copt, esti un liant. Uite ce zice:Echidistant intre albastrul ceresc si rosul infernal, doua culori inaccesibile, verdele, valoare medie, mediator intre rece si cald, intre sus si jos, este o culoare linistitoare, racoritoare, umana. In fiecare primavara, dupa ce iarna i-a aratat omului cat de este de singur, dezvelind si inghetand pamantul care-l poarta, acesta a imbracat o noua haina verde, datatoare de speranta, redevenind fecund si hranitor. Verdele este caldut, caci venirea primaverii se manifesta prin topirea gheturilor si caderea unor ploi fertilizatoare.
    Verdele este culoarea regnului vegetal in plina reafirmare, a apelor regeneratoare, carora botezul le datoreaza semnificatia lui simbolica.N-ai pierdut nimic, ai contribuit, nu contabiliza nimic, lasa altora placerea sa numere pachetele mici albe legate cu ata neagra:)

    ReplyDelete
  2. Nu mai sunt aşa verde, dar am observat că acum sunt licurici care se poate aprinde chiar de la stele :)

    ReplyDelete