Nadina

Nadina

Sunday 5 February 2017

Plecăm prea devreme,conştientizăm prea târziu...













"Mi-ar plăcea să-mi crească inima pretutindeni. Astfel, aş mângâia mai mult. Într-o lume în care alergăm în stânga şi dreapta, uneori trebuie să ne facem curaj să traversăm. Să traversăm dincolo de ceea ce a devenit rutină. Să ne bucurăm mai mult şi mai des. De lucruri mai simple, de oameni. Să stăm departe de tot ce epatează, ne întinează, ne înrăieşte. Alergăm fără ţintă. Şi totuşi, care ar fi ţinta? Nu o viaţă simplă, armonioasă? Ţinta noastră în lume ar trebui să fie bunătatea, pe care să o perpetuăm şi să o exersăm în relaţia cu ceilalţi. Faptul că m-am atins de tine, ar trebui să te facă mai bun. Faptul că te-ai atins de mine, ar trebui să mă facă mai bun. Doi oameni buni laolaltă, nu strică niciodată. Atunci strică, când sunt laolaltă un om bun şi un om rău, iar cel rău îl strică pe cel bun. Sau atunci când doi oameni răi se întovărăşesc. Aş reteza din rădăcină floarea răului. Şi m-aş îngriji de acea floare care creşte din sufletul omului şi abundă de bunătate. Am căutat să tălmăcesc toate astea, Doamne şi n-am găsit răspunsuri. Plecăm prea devreme, conştientizăm prea târziu. Ce-i de făcut într-o lume în care pare tot mai mult că ne pierdem? Înainte ceream prea des, însă astăzi am învăţat să mulţumesc mai des. Să mulţumesc şi să ridic privirea pentru a îmbrăţişa văzduhul. E atâta lumină, dar şi atâta întuneric în unii. Învaţă-ne cum să ne luminăm unii de la ceilalţi. Dă-mi răbdare atunci când încerc şi pare că încerc în zadar. Fă-mă copil, să alerg iar desculţ pe iarba cu rouă. Aş vrea să-mi simt iar inima nouă. Dă-mi puterea să împărtăşesc gânduri, să încurajez, să consolez când e nevoie. Atâta fericire poate fi într-un om. Atâta câtă iubire poartă, câtă lumină răspândeşte. Ce-i o clipă? Parcă nici n-ar fi fost...să învăţăm să preţuim fiecare bătaie de inimă ce ne animă. Să ne bucurăm mai des. Din inimă. Linişte în tine. Linişte în ceilalţi. Căci pe pământ aşa am fost lăsaţi."
- fragment din lucrarea "Culegere de monologuri"

No comments:

Post a Comment